Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Współpraca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
Bank Millennium S.A.
poszukuje osób na stanowiska:
Accenture Consulting
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


Zwycięskie CV - prosta recepta na zatrudnienie - jak napisać dobre CV? PDF Drukuj Email

Wysyłasz dziesiątki CV, ale nie dostajesz odpowiedzi? W dodatku jesteś przekonany, że twoje kwalifikacje i doświadczenie idealnie odpowiadają na wymagania w ofertach pracy? Z pewnością coś jest nie tak i może to być związane z twoim życiorysem zawodowym. Brak słów-kluczy, nieodpowiednia hierarchia informacji czy nieczytelna forma to tylko kilka błędów popełnianych przy przygotowywaniu CV. Przejdź 7 poniższych kroków i zwiększ swoje szanse na wymarzoną pracę.

Jak napisać dobre CV by było skuteczne?

Krok 1: dopasuj CV do oferty pracy

CV, które spełnia swoją rolę jest spersonalizowane i odpowiada na potrzeby konkretnego pracodawcy. W związku z tym, sprawdź dokładnie wymagania wskazane w ogłoszeniu. Tam właśnie znajdziesz listę umiejętności, które cechują idealnego kandydata. Upewnij się, że w swoim CV odnosisz się do każdego z wymagań. Pamiętaj o słowach kluczach. Każde stanowisko i rekrutacja ma swoją specyfikę, oczekuje konkretnych umiejętności i doświadczenia. Opisz je przy użyciu haseł, które są najbardziej przyciągające. To właśnie ich, w pierwszej kolejności szuka rekruter.

Przykłady haseł-kluczy, które odnoszą się do narzędzi pracy i różnych obszarów działań finansisty:

  • MS Excel, SQL, VBA, makra, praca na dużych zbiorach danych;
  • Standardy sprawozdawczości MSSF/IFRS, US GAAP, polska ustawa o rachunkowości, procedury SOX,
  • SAP, Hyperion, ERP;
  • Due dilligence, modele biznesowe, optymalizacje, usprawnianie narzędzi kontrolingowych.

Krok 2: stwórz swój profil zawodowy i pokaż pomysł na siebie

Dobre CV warto zacząć od określenia swojego celu zawodowego, silnych stron i kluczowych kompetencji. Cele można połączyć z podsumowaniem zawodowym.

Przykład:

Doświadczona Główna Księgowa z 10-letnim stażem, z odpowiednimi uprawnieniami oraz z obszerną wiedzą na temat rachunkowości finansowej i zarządczej. Koordynowałam wdrażanie systemu finansowo-księgowego klasy ERP i kierowałam pracą księgowości firm w ramach Grupy. Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych jako Główna Księgowa.

Kwestią kluczową w przypadku wyróżniających się finansistów jest bieżąca aktualizacja wiedzy i podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych. Wyeksponowanie informacji o posiadanych lub zdobywanych kwalifikacjach zawodowych (jak np. ACCA) czy profesjonalnych szkoleniach, daje przewagę nad innymi kandydatami.

Krok 3: to, co najważniejsze, w pierwszej kolejności

Dość często zdarza się, że kluczowe informacje kandydaci zamieszczają na końcu swojego CV albo zbyt słabo je eksponują. Znajomość języków obcych, programów finansowo-księgowych czy ważne umiejętności nie mogą ginąć w gąszczu mniej istotnych informacji. Najważniejsze doświadczenia, osiągnięcia oraz podsumowanie zawodowe powinny znaleźć się na eksponowanych miejscach CV. Wyszczególnij informacje ważne z punktu widzenia stanowiska, o które się ubiegasz. Tam, gdzie jest to możliwe, podaj konkretne liczby i fakty.

Krok 4: opisz swoje osiągnięcia i umiejętności podając konkrety

W CV umiejętności i dokonania zawodowe to najważniejsze elementy. To właśnie one pokazują pracodawcy korzyści, jakie osiągnie, kiedy zatrudni właśnie Ciebie. Twoje kompetencje powinny też wyróżniać Cię na tle innych kandydatów. Pracodawcy do działów finansowo-księgowych chcą zatrudnić ludzi, których działania przełożą się na konkretne korzyści jak: oszczędności, zwiększenie zyskowności, czy rekomendacje konkretnych działań rozwojowych czy inwestycyjnych. Osiągnięcia świadczą o Twojej wartości jako kandydata. Opisz je odpowiednio i wyeksponuj!

Przykład:

Specjalista z 8-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu finansowania z rynku kapitałowego. Zrealizowałem liczne wyceny przedsiębiorstw (kilkadziesiąt), wyceny aktywów, brałem udział w licznych projektach fuzji i przejęć oraz pozyskiwania finansowania (banki, giełda) o łącznej wartości ok. 300 mln PLN.

Przykłady opisu umiejętności:

Przygotowywanie deklaracji: VAT-7, VAT UE, AKC, PCC, IFT2R, CIT-8; DT; JPK

zamiast

Rozliczanie podatków i przygotowywanie deklaracji podatkowych.

Krok 5: zadbaj o czytelność i uwypuklenie najważniejszych informacji

Treść CV jest oczywiście najważniejsza, ale od wielu przedstawicieli zawodów finansowych oczekuje się także przedstawiania informacji w sposób czytelny i zrozumiały. Wybierz czcionkę, która najlepiej nadaje się do czytania na komputerze (godne polecenia to: Arial, Calibri, Tahoma albo Verdana). Zdecyduj się na format zapisu, który zapobiega zmianom w wyglądzie i treści pliku (te warunki spełnia PDF). Korzystaj umiejętnie z formatowania (np. większy rozmiar czcionki do podkreślenia sekcji, firm albo stanowisk).

Unikaj informacji nieprzydatnych pracodawcy, np. śmiało można usunąć takie elementy jak miejsce urodzenia. Zamiast tego, w sekcji personalnej warto zawrzeć informacje o możliwościach relokacji czy dostępności w kontekście nowej pracy. Jeśli w ramach swojej pracy wykonujesz wiele różnych obowiązków, możesz je podzielić na kategorie, aby opis był bardziej przejrzysty. Przykładowo: zarządzanie zespołem, optymalizacja procesów i działania operacyjne. Jeśli jesteś menedżerem, napisz iloma osobami zarządzasz, opisz konkretnie najważniejsze projekty i ich skutki.

Krok 6: nie naginaj faktów, nie ubarwiaj rzeczywistości

Nie jest tajemnicą, że część kandydatów w swoim CV zamieszcza informacje mijające się z prawdą. Życie pokazuje, że to mało opłacalna strategia. Najpopularniejszym, a zarazem najłatwiejszym do zweryfikowania kłamstwem, jest znajomość języków obcych. Można być pewnym, że deklarowany stopień komunikatywności będzie sprawdzony. Nie ma zatem większego sensu kłamstwo lub wpisywanie języków, których nie znasz w stopniu co najmniej średniozaawansowanym. Warto użyć międzynarodowej skali znajomości języków obcych (A1, A2, B1, B2, C1, C2). Mile widziane są informacje o certyfikatach, jeśli je posiadamy.

Często też kandydaci deklarują biegłą znajomość programów, których w rzeczywistości nie znają zbyt dobrze. Testy analityczne sprawdzające znajomość narzędzi takich jak Excel są stałym elementem procesu rekrutacji i szybko weryfikują deklaracje z CV.

Warto też zawsze precyzyjnie określić swoją rolę w przedsięwzięciach o większym ciężarze gatunkowym jak np. we wdrożeniu systemu SAP czy przygotowaniu sprawozdania finansowego. Zweryfikowane w rozmowie czy przy zbieraniu referencji wyolbrzymianie swojej roli czy przypisanie sobie sukcesów innych osób na pewno nie zrobi dobrego wrażenia.

Dość często spotykaną praktyką jest też sztuczne wydłużanie dat zatrudnienia, mające na celu wypełnienie luk w życiorysie. Nie pozostawiaj zbędnego miejsca na domysły i wątpliwości stosując w CV tylko lata a pomijając miesiące czy dni – nie każdy rekruter będzie chciał się zastanawiać, czy pracując w danej firmie w 2016 roku przepracowaliśmy tam miesiąc czy cały rok.

Krok 7: zadbaj o profesjonalną obecność w sieci

Powszechną praktyką rekruterów jest przeglądanie zawodowych profil osób biorących udział w danej rekrutacji. Warto posiadać profesjonalnie opisany i pełen rekomendacji oraz referencji profil na portalach zawodowych takich jak LinkedIn czy GoldenLine. Ważne jest również to, aby informacje zamieszczane w sieci były spójne z tym, co zawiera nasze CV.

Tomasz Dmochowski, Associate Consultant, Antal Finance & Accountancy

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

F-Secure RADAR - Zarządzaj podatnościami
17.05.2019


Warszawa informacje


Sztandarowe rozwiązanie marki F-Secure - skaner systemów informatycznych RADAR - został wyróżniony przez niemiecką firmę badawczo-analityczną Technoconsult. F-Secure RADAR został otrzymał główną nagrodę “Professional User Rating: Security Solutions 2019 (PUR-S)” w kategorii zarządzania podatnościami. RADAR jest rozwiązaniem, które skutecznie wyszukuje i zarządza lukami w zab [ ... ]


Dlaczego nie warto kupować nielegalnego oprogramowania do firm?
09.05.2019


Warszawa informacje


W XXI w. trudno wyobrazić sobie firmę bez komputerów, a jak komputer to musi być również odpowiednie oprogramowanie. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego iż oprogramowanie używane w firmie musi być w pełni legalne czyli na licencji. Naturalnie zapanowanie nad legalnym oprogramowaniem na kilkuset czy kilku tysiącach komputerów staje się nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza  [ ... ]


Cyfrowa transformacja w firmach - dużo słów, mało czynów
23.04.2019


Warszawa informacje


Firmy są wyraźnie zagubione w obliczu wyzwań związanych z cyfrową transformacją i większość z nich zwyczajnie nie wie, jak zacząć ten proces – twierdzi Grape Up, firma specjalizująca się w produkcji oprogramowania z wykorzystaniem technologii cloud native oraz we wdrażaniu podejścia DevOps. Spółka podpiera swoją tezę wynikami niedawnego badania IDG i Insight Data Link. Wedle nich blisko  [ ... ]


Kasa fiskalna - co to za urządzenie?
01.04.2019


Warszawa informacje


Kasa fiskalna to urządzenie elektroniczne, którego właściwa nazwa brzmi kasa rejestrująca. Jest to maszyna, która służy do zapisywania kwot obrotów oraz podatków należnych wynikających ze sprzedaży. W poniższym artykule tłumaczymy najważniejsze informacje dotyczące kas fiskalnych. Zapraszamy do lektury! Kasa fiskalna - ważne narzędzie przedsiębiorcy Każda kasa fiskalna, która jest stosowana w [ ... ]


Opłacalność imprez integracyjnych
01.04.2019


Warszawa informacje


Coraz popularniejsze wśród pracodawców staje się zapraszanie pracowników na tak zwane "imprezy integracyjne". Jest to jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie przy sobie doświadczonej już ekipy, przy jednoczesnym braku podwyżek. Co można zyskać? Na takim spotkaniu, jako szef, jest się zwykle obgadywanym i kolokwialnie mówiąc - mieszanym z błotem, ale oczywiście nie jawnie. Jest to [ ... ]


Pozostałe Artykuły