Usługa eSerwisowanie (teamSerwis), jako przykład systemu IT do obsługi zgłoszeń serwisowych | |||
Zgłoszenia serwisowe Każdy z nas ma wiele sprzętu: drukarkę, komputer, telefon komórkowy, itd. Dobrze jest, jeśli sprzęt działa w sposób prawidłowy. Jeśli nie, a czasem tak się może zdarzyć, kontaktujemy się z działem serwisu producenta.Producenci sprzętu coraz częściej przyjmują zgłoszenia serwisowe za pomocą odpowiedniego formularza na swoich stronach wsparcia technicznego. Przykładowy formularz tzw. zgłoszenia serwisowego, wypełnianego przez Pracownika Działu Serwisu może wyglądać w następujący sposób:Formularz taki jest zwykle podstawową i niezbędną częścią większego systemu informatycznego, który wspiera proces przyjmowania, obsługi i rozwiązania zgłoszenia serwisowego. Zgłoszenie serwisowe i co dalej? Za pomocą systemu informatycznego (np. eSerwisowanie) zgłoszenie jest przyjmowane do dalszej obsługi i natychmiastowo trafia do odpowiedzialnych za dany rodzaj zgłoszenia osób. Osoby te mają ściśle określony czas na przyjęcie i rozwiązanie zgłoszenia, który zależy od obowiązujących procedur, które obejmować mogą, między innymi: - Projekt oraz obszar zgłoszenia serwisowego -za pomocą podobnych systemów można obsługiwać zgłoszenia związane z danym usługobiorcą lub pojedynczym projektem. - Kategorię lub typ zgłoszenia serwisowego -każde zgłoszenie serwisowe należy do odpowiedniej kategorii (np. proste zapytanie, incydent, awaria). - Czas reakcji, czyli jakim czasie należy skontaktować się w sprawie zgłoszenia serwisowego. Jeśli zgłoszenie zostanie rozwiązane obsługa powinna opisać sposób rozwiązania zgłoszenia i zapisać do Bazy Wiedzy. Taka baza wiedzy jest zwykle integralną częścią podobnych systemów informatycznych. Dodatkowo każde zgłoszenie ma swoją historię zmian, którą w każdej chwili można przejrzeć i zanalizować. OLA, SLA, czyli podstawy prawne eSerwisowania Obowiązujące procedury wynikają z określonych umów, które są podpisywane wewnętrznie (np. z departamentami, które są odpowiedzialne za rozwiązywanie zgłoszeń serwisowych) oraz zewnętrznie (np. z usługobiorcą): - OLA (ang. Operational Level Agreement), tj. umowa o gwarantowanym poziomie wsparcia. Umowa wspiera dostawcę usług informatycznych w świadczeniu usług klientom, definiuje dobra i usługi, które mają być dostarczone oraz obowiązki obu stron.Jest zawierana pomiędzy dostawcą usług informatycznych, a inną częścią tej samej organizacji (np.pomiędzy Działem Serwisu a grupą wsparcia). - SLA (ang. Service Level Agreement) - umowa pomiędzy dostawcą usług informatycznych, a odbiorcą. Umowa definiuje usługę informatyczną, dokumentuje docelowy poziom jej świadczenia oraz określa obustronne obowiązki. Możliwości systemów informatycznych Możliwości takich systemów informatycznych nie kończą się jedynie na podstawowe obsłudze zgłoszeń serwisowych. Z reguły systemy obsługują także, między innymi, obieg zgłoszeń serwisowych (ang. workflow), fakturowanie i rozliczanie projektów, tworzenie raportów na bazie dodanych informacji. Dodatkowo, rozwiązania takie mogą współpracować z innymi systemami informatycznymi (np. BugZilla).
Dodatkowe informacje znajdują się tutaj. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski
Jakie są rodzaje klamek do drzwi? 10.04.2024
| Życie na Express: Swiso.pl i Jak Supermarkety Online Odmieniają Twój Dzień w Warszawie! 28.02.2024
| Internet światłowodowy Wawer. W czym jest lepszy niż Internet mobilny? 27.12.2023
| ||
Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie? 28.06.2022
| Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy? 28.01.2022
| Pozostałe Artykuły
|
Warszawa - Firmy IT
Ostatnio dodane Firmy
Lizard - Outsourcing IT ul. Bukowińska 22/200 Warszawa - outsourcing IT |
|
Zabawka i Wyprawka ul. Adama Mickiewicza 16 Olszewo-Borki - internet |
|
Wydawaj Dobrze Mokotowska 1 Warszawa - internet |
|
Soflab Technology Sp. z o.o. - oddział Warszawa Al. Jerozolimskie 123A Warszawa - outsourcing IT |
|
EIP Sp. z o.o. ul. Inflancka 5/57 Warszawa - zarządzanie systemami |
|
ITLecture Sp. z o. o. ul. Williama Heerleina Lindleya 16 Warszawa - outsourcing IT |
|
Vertes Group Sp. z o.o. ul. Szachowa 1 Warszawa - internet |
|
TeamSoft Sp. z o.o. ul. Domaniewska 47/10 Warszawa - informatyka |
|
sociomantic labs Sp. z o.o. Al. Szucha 2/4 lok. 27 Warszawa - outsourcing IT |
|
Kasy Fiskalne Dymicom - Oddział Warszawa Aleje Jerozolimskie 123A Warszawa - serwis, usługi |
|