Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



amateurfetishist.com tryfist.net analonly.org
Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
ITFS sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Connectis_
poszukuje osób na stanowiska:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


Usługa eSerwisowanie (teamSerwis), jako przykład systemu IT do obsługi zgłoszeń serwisowych PDF Drukuj Email

Zgłoszenia serwisowe

Każdy z nas ma wiele sprzętu: drukarkę, komputer, telefon komórkowy, itd. Dobrze jest, jeśli sprzęt działa w sposób prawidłowy. Jeśli nie, a czasem tak się może zdarzyć, kontaktujemy się z działem serwisu producenta.Producenci sprzętu coraz częściej przyjmują zgłoszenia serwisowe za pomocą odpowiedniego formularza na swoich stronach wsparcia technicznego.

Przykładowy formularz tzw. zgłoszenia serwisowego, wypełnianego przez Pracownika Działu Serwisu może wyglądać w następujący sposób:

Image
Rysunek 1. Fragment przykładowegoformularza nowego zgłoszenia serwisowego

Formularz taki jest zwykle podstawową i niezbędną częścią większego systemu informatycznego, który wspiera proces przyjmowania, obsługi i rozwiązania zgłoszenia serwisowego.

Zgłoszenie serwisowe i co dalej?

Za pomocą systemu informatycznego (np. eSerwisowanie) zgłoszenie jest przyjmowane do dalszej obsługi i natychmiastowo trafia do odpowiedzialnych za dany rodzaj zgłoszenia osób.

Osoby te mają ściśle określony czas na przyjęcie i rozwiązanie zgłoszenia, który zależy od obowiązujących procedur, które obejmować mogą, między innymi:

- Projekt oraz obszar zgłoszenia serwisowego -za pomocą podobnych systemów można obsługiwać zgłoszenia związane z danym usługobiorcą lub pojedynczym projektem.

- Kategorię lub typ zgłoszenia serwisowego -każde zgłoszenie serwisowe należy do odpowiedniej kategorii (np. proste zapytanie, incydent, awaria).

- Czas reakcji, czyli jakim czasie należy skontaktować się w sprawie zgłoszenia serwisowego.

Jeśli zgłoszenie zostanie rozwiązane obsługa powinna opisać sposób rozwiązania zgłoszenia i zapisać do Bazy Wiedzy. Taka baza wiedzy jest zwykle integralną częścią podobnych systemów informatycznych. Dodatkowo każde zgłoszenie ma swoją historię zmian, którą w każdej chwili można przejrzeć i zanalizować.

OLA, SLA, czyli podstawy prawne eSerwisowania

Obowiązujące procedury wynikają z określonych umów, które są podpisywane wewnętrznie (np. z departamentami, które są odpowiedzialne za rozwiązywanie zgłoszeń serwisowych) oraz zewnętrznie (np. z usługobiorcą):

- OLA (ang. Operational Level Agreement), tj. umowa o gwarantowanym poziomie wsparcia. Umowa wspiera dostawcę usług informatycznych w świadczeniu usług klientom, definiuje dobra i usługi, które mają być dostarczone oraz obowiązki obu stron.Jest zawierana pomiędzy dostawcą usług informatycznych, a inną częścią tej samej organizacji (np.pomiędzy Działem Serwisu a grupą wsparcia).

- SLA (ang. Service Level Agreement) - umowa pomiędzy dostawcą usług informatycznych, a odbiorcą. Umowa definiuje usługę informatyczną, dokumentuje docelowy poziom jej świadczenia oraz określa obustronne obowiązki.

Możliwości systemów informatycznych

Możliwości takich systemów informatycznych nie kończą się jedynie na podstawowe obsłudze zgłoszeń serwisowych. Z reguły systemy obsługują także, między innymi, obieg zgłoszeń serwisowych (ang. workflow), fakturowanie i rozliczanie projektów, tworzenie raportów na bazie dodanych informacji.

Dodatkowo, rozwiązania takie mogą współpracować z innymi systemami informatycznymi (np. BugZilla).

Image
Rysunek 2. Moduły przykładowego rozwiązania informatycznego


Dodatkowe informacje znajdują się tutaj.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

Jakie są rodzaje klamek do drzwi?
10.04.2024


Warszawa informacje


Klamki, choć należą do mniejszych elementów wyposażenia wnętrz, odgrywają znaczącą rolę w dopełnieniu każdej aranżacji. W parze z drzwiami tworzą spójną całość, która podkreśla wybrany styl wnętrza. Salony wyposażenia oferują szeroki wybór klamek różniących się kształtami, stylami oraz materiałami wykończeniowymi, przy czym trendy w tej dziedzinie ulegają ciągłym zmianom. Podczas wyboru klamki [ ... ]


Życie na Express: Swiso.pl i Jak Supermarkety Online Odmieniają Twój Dzień w Warszawie!
28.02.2024


Warszawa informacje


Odkryj Smak Nowoczesnych Zakupów! Kliknij, by Dowiedzieć Się, Jak Supermarkety Online Przynoszą Wygodę, Różnorodność i Szybkość w Twoje Codzienne Życie w Warszawie. Zapisz się na Newsletter i Odbierz 40 zł na Pierwsze Zakupy. Zakupy Online: Wygoda, Różnorodność, Szybkość W życiu w wielkim mieście, takim jak Warszawa, każda chwila jest na wagę złota. W tym zgiełku codzienności, zakupy spożywc [ ... ]


Internet światłowodowy Wawer. W czym jest lepszy niż Internet mobilny?
27.12.2023


Warszawa informacje


Internet światłowodowy, a może mobilny? To typowy dylemat, przed jakim stają osoby wybierające technologię dostępu do sieci. Opcja Internetu mobilnego wydaje się być bardzo kusząca – w końcu można go uruchomić praktycznie wszędzie, od ręki, bez konieczności wykonywania instalacji. Ot, wystarczy tylko włożyć kartę dowolnego operatora komórkowego do routera z modem. Tyle teoria. Praktyka pok [ ... ]


Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie?
28.06.2022


Warszawa informacje


Komunikatory internetowe diametralnie zmieniły nasz sposób komunikacji. To rewolucja, którą można porównać do ery SMS-ów. Dziś z takich komunikatorów korzystają nie tylko osoby prywatne, ale coraz chętniej także przedsiębiorstwa, w tym korporacje. Trudno się dziwić: jest to szybsze, tańsze i efektywniejsze w porównaniu z tradycyjną rozmową telefoniczną. W jaki sposób komunikator firmowy może us [ ... ]


Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy?
28.01.2022


Warszawa informacje


Stolica Polski to największy ośrodek gospodarczy w kraju, generujący stałe zapotrzebowanie zarówno na wykwalifikowaną kadrę, jak i personel wykonujący prace proste oraz pracowników dorywczych i sezonowych. Niemniej warto pamiętać, że etaty czekają nie tylko w samej Warszawie, ale także w okolicznych powiatach, tworzących łącznie aglomerację warszawską i zarazem ogromne centrum handlowo-usługow [ ... ]


Pozostałe Artykuły