Telefonia stacjonarna czy VoIP? | |||
W każdej firmie, niezależnie od jej wielkości czy od branży w której prowadzi działalność, obecny jest telefon stacjonarny – często o wiele więcej niż jeden. W dzisiejszych czasach sprawna komunikacja w firmie to klucz do jej sukcesu – pracownicy muszą się porozumiewać nie tylko z klientami i kontrahentami ale też między różnymi działami wewnętrznymi danej firmy – a czasy gdy ,możliwe było tylko jedno połączenie na linii już dawno minęły. Teraz organizowanie telekonferencji z udziałem wielu osób to standard, coraz częściej firmy korzystają z usług pokojów konferencyjnych – czyli specjalnej linii uruchomionej na konkretny okres czasu, na której może prowadzić rozmowę jednocześnie nawet sto osób. Z usługi telefonii stacjonarnej korzysta już chyba każda firma i instytucja na świecie. W ofercie operatorów telekomunikacyjnych można znaleźć dwie różne, lecz bardzo do siebie podobne usługi – telefonię stacjonarną tradycyjną oraz telefonię stacjonarną VoIP. Każda z tych usług pozwala na wykonywanie oraz odbieranie połączeń głosowych wysokiej jakości – zarówno miejscowych jak i na przykład zagranicznych. Jednakże telefonia VoIP, jest usługą internetową – połączenia głosowe są możliwe za pomocą internetu (przykładem technologii VoIP są różne popularne komunikatory internetowe, taki je Skype). Na korzyść połączeń VoIP przemawia przede wszystkim ich niska cena. Koszty są zdecydowanie mniejsze w przypadku częstych rozmów międzynarodowych – nie są pobierane żadne koszta z tytułu roamingu, co znacznie obniża cenę minuty połączenia. Do wykonywania takich połączeń potrzebne jest urządzenie ze stałym dostępem do internetu, posiadające możliwość połączeń VoIP. W najnowszych smartfonach, wystarczy specjalna aplikacja, a w przypadku telefonii stacjonarnej – aparat VoIP. Takie urządzenie różni się od standardowego telefonu tylko tym, że zamiast podłączenia do linii telefonicznej, jest on podłączany do internetu. Jednak telefonia VoIP ma również swoje minusy – największy z nich to bezpieczeństwo a raczej jego brak – przeprowadzenie udanego ataku na serwer lub użytkownika telefonii jest niezwykle łatwe. W przypadku połączeń internetowych, jest większe zagrożenie, że rozmowa może być podsłuchiwana – tak więc, gdy firma ma często styczność z wrażliwymi danymi, bezpieczniejsze będą połączenia tradycyjne. Niemożliwa jest również geolokalizacja użytkownika VoIP ze względu na jego mobilność (wyjątkiem są aparaty z wbudowanym modułem GPS, który umożliwia dokładne określenie lokalizacji). Jest to szczególnie ważne w sytuacjach alarmowych. Podsumowując – obie możliwości mają zarówno swoje zalety jak i wady. Nie da się jednoznacznie określić co jest najlepszym rozwiązaniem dla klientów biznesowych – każda firma ma inne oczekiwania i wymagania wobec korzystania z telefonii stacjonarnej. Wybór zależy w dużej mierze od branży w jakiej działa firma, od jej wielkości i budżetu. Warto się jednak zapoznać z wszystkimi argumentami przed zdecydowaniem się na konkretne rozwiązanie. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski
Jakie są rodzaje klamek do drzwi? 10.04.2024
| Życie na Express: Swiso.pl i Jak Supermarkety Online Odmieniają Twój Dzień w Warszawie! 28.02.2024
| Internet światłowodowy Wawer. W czym jest lepszy niż Internet mobilny? 27.12.2023
| ||
Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie? 28.06.2022
| Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy? 28.01.2022
| Pozostałe Artykuły
|
Warszawa - Firmy IT
Ostatnio dodane Firmy
Lizard - Outsourcing IT ul. Bukowińska 22/200 Warszawa - outsourcing IT |
|
Zabawka i Wyprawka ul. Adama Mickiewicza 16 Olszewo-Borki - internet |
|
Wydawaj Dobrze Mokotowska 1 Warszawa - internet |
|
Soflab Technology Sp. z o.o. - oddział Warszawa Al. Jerozolimskie 123A Warszawa - outsourcing IT |
|
EIP Sp. z o.o. ul. Inflancka 5/57 Warszawa - zarządzanie systemami |
|
ITLecture Sp. z o. o. ul. Williama Heerleina Lindleya 16 Warszawa - outsourcing IT |
|
Vertes Group Sp. z o.o. ul. Szachowa 1 Warszawa - internet |
|
TeamSoft Sp. z o.o. ul. Domaniewska 47/10 Warszawa - informatyka |
|
sociomantic labs Sp. z o.o. Al. Szucha 2/4 lok. 27 Warszawa - outsourcing IT |
|
Kasy Fiskalne Dymicom - Oddział Warszawa Aleje Jerozolimskie 123A Warszawa - serwis, usługi |
|