Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



amateurfetishist.com tryfist.net analonly.org
Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
ITFS sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
Connectis_
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


Twoje ciało będzie hasłem - 10 trendów konsumenckich na rok 2014 PDF Drukuj Email

10 trendówEricsson zidentyfikował najgorętsze trendy konsumenckie w obszarze technologii na zbliżający się rok 2014. Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania odkrywając wartości jakimi kierują się konsumenci, ich zachowania i sposób korzystania z produktów i usług ICT. Globalny program badawczy firmy Ericsson bazuje na corocznych wywiadach ze 100 tysiącami osób z ponad 40 krajów.

„Najważniejszym trendem, który obserwujemy jest masowy popyt na aplikacje i usługi we wszystkich branżach i grupach społecznych – co ma niebywały potencjał by fundamentalnie zmienić nasz życie” – powiedział Michael Björn szef badań w ConsumerLabie.

„Polska jest jedynym krajem w badaniu ConsumerLab, w którym konsumenci deklarują, że do wszystkich aktywności komputerowych najczęściej wykorzystują laptop. Polacy rzadziej niż średnia globalna korzystają ze streamingu wideo na urządzeniach mobilnych. Tylko 5% połączeń z siecią w Europie Środkowej i Wschodniej pozwala na streming wideo – to najgorszy wynik tzw. app coverage na świecie.” – powiedział Oliver Kanzi – prezydent firmy Ericsson w Polsce

 

  1. Aplikacje zmieniają społeczeństwo. Szybkie tempo absorpcji smartfonów na globalnym rynku zupełnie zmieniło sposób w jaki komunikujemy się i korzystamy z internetu. Rewolucja mobilności stworzyła podwaliny dla transformacji innych branż. Wkroczyliśmy w fazę gwałtownej dywersyfikacji sposobów korzystania ze smartfonów – użytkownicy poszukują coraz większej liczby osobistych aplikacji, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie w możliwie największej liczbie obszarów, tj. komunikacja, transport, zdrowie, sport, etc.  Aplikacje, których używasz, są ważniejsze niż twój telefon.
  2. Twoje ciało jest hasłem. Serwisy internetowe wymagają coraz dłuższych haseł z kombinacją cyfr, liter, symboli, czyniąc zapamiętanie naszych wszystkich haseł prawie niemożliwym. To wszystko prowadzi do rosnącego znużenia koniecznością korzystania z haseł i zainteresowaniem alternatywami biometrycznymi. Na przykład, że 52% użytkowników smartfonów chce wykorzystywać odciski palców zamiast haseł, połowa konsumentów chce nawet autoryzować płatności kartami kredytowymi w ten sposób.
  3. Zmierzone “ja”. Ciśnienie krwi, puls, kroki – to tylko przykłady tego jak możemy mierzyć swoje aktywności.Wystarczy, że odpalusz aplikację śledzącą trasę i tempo twojego biegu, a już dowiesz się czegoś na swój temat. Wykres 3 pokazuje, że 40% konsumentów chciałoby aby smartfon mierzył każdą ich aktywność. Co więcej, 59% osób chciałoby posiadać opaskę na rękę, która pozwalałaby na uzyskanie dokładniejszych danych i szerszego zakresu pomiarów.
  4. Chcemy dostępu do Internetu wszędzie. I wiecie co? Dostaniemy go! Globalnie, konsumenci są zdecydowanie mniej zadowoleni z jakości internetu mobilnego, niż z jakości połączeń głosowych. Schemat jest podobny zarówno dla krajów rozwijających się, jak i rozwiniętych. Konsumenci z rynków zaawansowanych rzadziej wybaczają problemy z łącznością i nie zadowalają się gorszą usługą.
  5. Smartfony niwelują cyfrową przepaść. Internet w skali globalnej jest wciąż niedostatecznie i nierówno dystrybuowany – co skutkuje powstaniem tzw. cyfrowego podziału. Jednakże, wraz z nadejściem tanich smartfonów, przynajmniej jedna z papier tworzących cyfrowy podział zaczyna znikać. Konsumenci nie potrzebują już kosztownych urządzeń komputerowych by korzystać z serwisów internetowych. Na całym świecie już 51% konsumentów uważa, że telefon komórkowy jest ich najważniejszym urządzeniem, używanym do wykonywania codziennych aktywności.
  6. Korzyści są ważniejsze niż obawy. Jako że internet stał się integralną cześcią naszego życia, ryzyko związane z byciem połączonym z siecią staje się coraz bardziej oczywiste. Z tego powodu, 56% użytkowników internetu ma obawy  w kwestii prywatności. Jednocześnie, tylko 4% uważa, że w związku z obawami zacznie korzystać z internetu rzadziej.
  7. Wideo z poleceniem. Mimo posiadania większego wyboru multimediów niż kiedykolwiek, coraz rzadziej sami decydujemy, co tak naprawdę chcemy oglądać. W rzeczywistości, bardzo często konsumujemy treści z polecenia naszych znajomych w sieciach społecznościowych. Z naszych badań wynika, że 38% konsumentów ogląda wideo polecone przez znajomych przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nasi znajomi podobnie jak w przypadku wideo, wpływają również na naszą listę czytanych artykułów i blogów oraz muzykę jakiej słuchamy.
  8. Chcę widzieć moją transmisję danych. 48% użytkowników regularnie korzysta z aplikajci pokazujących informacje na temat konsumpcji danych. 38% chce tylko wiedzieć ile danych wykorzystali. 28% chce mieć pewność, że operatorzy naliczają im opłaty poprawnie. Badania pokazują również, że 37% użytkoników regularnie korzysta  z aplikacji do mierzenia prędkości połączenia internetowego.  
  9. Czujniki w otoczeniu.Jako że serwisy internetowe dynamicznie wchodzą pod strzechy, konsumenci coraz częściej oczekują, że ich fizyczne otoczenie będzie również interaktywne. że około 60% właścicieli smartfonów wierzy, że czujniki będą powszechnie wykorzystywane przed końcem 2016 roku. Ludzie oczekują, że będą one zainstalowane niemal wszędzie – w transporcie publicznym, samochodach, domach, pracy.
  10. Graj, zatrzymaj, wznów - wszędzie. Globalnie, 19% całego czasu przy streamingu TV i wideo, jest spędzane na tabletach i telefonach.Konsumenci, którzy oglądają wideo, coraz częściej zaczynają oglądać w domu i kontynuują w innych lokalizacjach – np. w autobusie czy w parku. Gdy zmieniamy miejsce oglądania, czasami warto również zmienić urządzenie.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

Jakie są rodzaje klamek do drzwi?
10.04.2024


Warszawa informacje


Klamki, choć należą do mniejszych elementów wyposażenia wnętrz, odgrywają znaczącą rolę w dopełnieniu każdej aranżacji. W parze z drzwiami tworzą spójną całość, która podkreśla wybrany styl wnętrza. Salony wyposażenia oferują szeroki wybór klamek różniących się kształtami, stylami oraz materiałami wykończeniowymi, przy czym trendy w tej dziedzinie ulegają ciągłym zmianom. Podczas wyboru klamki [ ... ]


Życie na Express: Swiso.pl i Jak Supermarkety Online Odmieniają Twój Dzień w Warszawie!
28.02.2024


Warszawa informacje


Odkryj Smak Nowoczesnych Zakupów! Kliknij, by Dowiedzieć Się, Jak Supermarkety Online Przynoszą Wygodę, Różnorodność i Szybkość w Twoje Codzienne Życie w Warszawie. Zapisz się na Newsletter i Odbierz 40 zł na Pierwsze Zakupy. Zakupy Online: Wygoda, Różnorodność, Szybkość W życiu w wielkim mieście, takim jak Warszawa, każda chwila jest na wagę złota. W tym zgiełku codzienności, zakupy spożywc [ ... ]


Internet światłowodowy Wawer. W czym jest lepszy niż Internet mobilny?
27.12.2023


Warszawa informacje


Internet światłowodowy, a może mobilny? To typowy dylemat, przed jakim stają osoby wybierające technologię dostępu do sieci. Opcja Internetu mobilnego wydaje się być bardzo kusząca – w końcu można go uruchomić praktycznie wszędzie, od ręki, bez konieczności wykonywania instalacji. Ot, wystarczy tylko włożyć kartę dowolnego operatora komórkowego do routera z modem. Tyle teoria. Praktyka pok [ ... ]


Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie?
28.06.2022


Warszawa informacje


Komunikatory internetowe diametralnie zmieniły nasz sposób komunikacji. To rewolucja, którą można porównać do ery SMS-ów. Dziś z takich komunikatorów korzystają nie tylko osoby prywatne, ale coraz chętniej także przedsiębiorstwa, w tym korporacje. Trudno się dziwić: jest to szybsze, tańsze i efektywniejsze w porównaniu z tradycyjną rozmową telefoniczną. W jaki sposób komunikator firmowy może us [ ... ]


Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy?
28.01.2022


Warszawa informacje


Stolica Polski to największy ośrodek gospodarczy w kraju, generujący stałe zapotrzebowanie zarówno na wykwalifikowaną kadrę, jak i personel wykonujący prace proste oraz pracowników dorywczych i sezonowych. Niemniej warto pamiętać, że etaty czekają nie tylko w samej Warszawie, ale także w okolicznych powiatach, tworzących łącznie aglomerację warszawską i zarazem ogromne centrum handlowo-usługow [ ... ]


Pozostałe Artykuły