Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



amateurfetishist.com tryfist.net analonly.org
Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
Robert Bosch Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
T-Mobile
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


SEO: treść, która wzmacnia pozycję w Google PDF Drukuj Email

LaptopNie tylko sztuczki z linkami, ani nawet systemy wymiany odnośników, ale zwykła treść pomaga uzyskać wysoką pozycję w Google. Od tego, w jaki sposób zostanie zredagowana, zależy nie tylko miejsce w rankingu wyszukiwarki, ale również liczba wejść. Wystarczy przestrzegać kilka prostych zasad, by uzyskać dobre rezultaty.

 

Sposób i styl redagowania artykułów, a także opisów znajdujących się na stronach internetowych ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie. Oczywiście, nie jest to jedyny i decydujący czynnik, który przekłada się na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy kluczowe. Jest to jednak najważniejsza część pierwszego etapu pozycjonowania – optymalizacji strony, która nie pochłania dużo czasu i jest punktem wyjścia do dalszych działań SEO.

 

Kto czyta nasze teksty?

Pierwsza odpowiedź nasuwa się sama i jest jak najbardziej trafna. Chodzi oczywiście o ludzi, jednak nie tylko oni mają okazję zapoznać się z naszym tekstem. Robią to również „roboty” Google, czyli specjalne algorytmy, które oceniają wartość serwisów, a co za tym idzie, decydują o ich pozycji na liście wyników wyszukiwania. Nasze teksty, nieważne czy są to opisy produktów czy artykuły, będą czytane jednak w zdecydowanej większości przez ludzi. Stare przysłowie mówi, że dobra treść broni się sama i jest w tym dużo prawdy. Właśnie dlatego tak wysoko oceniane są teksty unikalne, których nie można spotkać na innych stronach internetowych. Ma to bardzo duże znaczenie zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, które często posiłkują się gotowymi opisami produktów, dostarczonymi przez producentów. To pierwsza podstawowa zasada, która ma duży wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. - Ciekawie napisany tekst zawsze będzie atrakcyjniejszy, od tego pisanego celowo pod algorytmy Google. Zbyt duża ilość słów kluczowych wcale nie musi dobrze wpływać na pozycję, jaką zdobędzie dana podstrona naszego serwisu. Paradoksalnie, może jej zaszkodzić. Algorytm oceniający może uznać ją za spam i zdegradować w rankingu - mówi Przemysław Płóciennik z Top Solutions, firmy zajmującej się pozycjonowaniem serwisów internetowych. Dlatego najważniejszy dla nas powinien być użytkownik, a nie roboty skanujące stronę. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby uatrakcyjnić tekst dla robotów, bez ograniczania jego czytelności.

 

Frazy kluczowe

Unikalna treść jest bardzo ważna, jednak możemy sprawić, by jej czytanie było „przyjemne” nie tylko dla ludzi. Wspomniane wcześniej algorytmy oceniające witryny internetowe, starają się po prostu dopasować je pod zapytania internautów, sprawdzając ich przydatność i zakres w jakim są zgodne z tym, czego szuka użytkownik. Mechanizmy te są wyczulone na słowa kluczowe, czyli zapytania, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarek. Ważne, by występowały one w naszym tekście, a najlepiej by temat artykułu ich bezpośrednio dotyczył. Nie można jednak przesadzać z ich ilością. Warto zadbać, by to samo słowo nie powtarzało się zbyt często, a jeśli nie można tego uniknąć, to należy poszukać synonimów. Taki zabieg sprawi, że czytanie tekstu będzie przyjemniejsze dla użytkowników, a także zmniejszy ryzyko uznania naszego opracowania za spam przez roboty oceniające. Dodatkowo używanie ważnych słów w rożnych kombinacjach z innymi, przy zachowaniu sensu zdania i całego opisu, pozwoli zdobyć nam wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na niszowe zapytania w wyszukiwarce, do których będzie pasowała treść na naszej stronie. Tak buduje się długi ogon – dopasowanie do konkretnych, często bardzo specyficznych zapytań użytkowników.

 

Budowa tekstu

Zanim zaczniemy pisać, warto poznać podstawy budowy tekstów zamieszczanych w sieci. Oczywiście, inaczej wygląda to w przypadku sklepu internetowego, a inaczej w przypadku wpisu na blogu. Pierwszym i ważnym elementem naszego artykułu, bądź wpisu jest lead. -Jest to tzw. „zajawka”, która ma zachęcić czytelnika do zapoznania się z całością. Te kilka zdań powinno być podsumowaniem tego, co znajdziemy w artykule. W przypadku opisów produktów w sklepach internetowych nie stosuje się leadów chyba, że są one bardzo długie. W takich tekstach warto korzystać ze śródtytułów, dodatkowo wyróżnionych znacznikami html - <h2> do <h6> - w zależności od budowy strony. <h1> jest zarezerwowany dla nagłówka całej strony np. nazwy produktu, na którego podstronie się znajdujemy. Warto też wyróżniać niektóre słowa kluczowe, na których nam zależy poprzez pogrubienie. Do tego należy użyć znaczników <strong> - tłumaczy Przemysław Płóciennik z Top Solutions .

 

Podstawą pisania tekstów „pod wyszukiwarki” jest unikalność treści, dlatego nawet w sklepach e-commerce nie warto korzystać z gotowych opisów dostarczonych przez producentów. Chwila pracy poświęcona na ich przeredagowanie i odróżnienie od reszty, może przynieść wymierne korzyści w postaci wyższej pozycji w wynikach Google.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie?
28.06.2022


Warszawa informacje


Komunikatory internetowe diametralnie zmieniły nasz sposób komunikacji. To rewolucja, którą można porównać do ery SMS-ów. Dziś z takich komunikatorów korzystają nie tylko osoby prywatne, ale coraz chętniej także przedsiębiorstwa, w tym korporacje. Trudno się dziwić: jest to szybsze, tańsze i efektywniejsze w porównaniu z tradycyjną rozmową telefoniczną. W jaki sposób komunikator firmowy może us [ ... ]


Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy?
28.01.2022


Warszawa informacje


Stolica Polski to największy ośrodek gospodarczy w kraju, generujący stałe zapotrzebowanie zarówno na wykwalifikowaną kadrę, jak i personel wykonujący prace proste oraz pracowników dorywczych i sezonowych. Niemniej warto pamiętać, że etaty czekają nie tylko w samej Warszawie, ale także w okolicznych powiatach, tworzących łącznie aglomerację warszawską i zarazem ogromne centrum handlowo-usługow [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer rozpoczyna współpracę z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Warszawa informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe reali [ ... ]


Większa liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT
05.11.2021


Warszawa informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji  [ ... ]


Allegro liderem segmentu marketplace
02.11.2021


Warszawa informacje


Polacy polubili zakupy online – tegoroczna edycja badania „Allegro, Amazon i rozwój marketplace” przeprowadzonego przez agencję Inquiry potwierdza, że konsumenci coraz chętniej decydują się na internetowe transakcje, ale też mają coraz większe wymagania. Do cyfrowego koszyka najczęściej wpadają dziś odzież i bielizna, obuwie oraz kosmetyki i perfumy. Dla rozwoju branży e-commer [ ... ]


Pozostałe Artykuły