Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



amateurfetishist.com tryfist.net analonly.org
Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
PGE Systemy S.A.
poszukuje osób na stanowiska:
profAD
poszukuje osób na stanowiska:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


Negatywne pozycjonowanie - realne zagrożenie czy kolejny wymysł marketingowców? PDF Drukuj Email

pozycjonowanieWykorzystanie pozycjonowania do osłabienia konkurentów w sieci stało się ostatnio gorącym tematem wśród webmasterów i specjalistów SEO. Czy rzeczywiście jest to zjawisko, które powinno budzić niepokój? Jak się przed nim bronić?

 

Pozycjonowanie jest ważnym narzędziem mającym zapewnić jak najwyższe miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Coraz częściej jednak można zauważyć działania mające na celu „zepchnięcie” konkurencyjnych witryn ze szczytu rankingu. Użytkownicy korzystając z wyszukiwarki, po wpisaniu interesującej frazy, zwykle wybierają kilka witryn z pierwszej strony wyników wyszukiwania, uznając je za najbardziej wiarygodne. Zadaniem SEO, czyli inaczej pozycjonowania, jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, co daje szanse właścicielowi serwisu na dotarcie do większej liczby odbiorców. Ostatnio można zauważyć niekorzystne przykłady tego zjawiska, które zyskały miano negatywnego pozycjonowania. W dużym uproszczeniu prowadzi ono do obniżenia wartości strony dla algorytmów oceniających w wyszukiwarkach, co w konsekwencji powoduje jej zdegradowanie na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Negatywne SEO – o co chodzi?

W szerokim ujęciu negatywne SEO to każde działanie, które szkodzi danej witrynie i powoduje, że jej pozycja w wynikach wyszukiwania zostaje obniżona. Można je określić jako odwrócenie działań pozycjonerskich – zamiast poprawiać ranking strony, osłabia go. Istnieje wiele sposobów, aby sprawić, że serwis będzie rozpoznawany przez wyszukiwarkę jako ten niskiej jakości. Dzieje się tak na przykład, gdy strona generująca spam linkuje bezpośrednio do tej atakowanej, bądź gdy masowo dodaje odnośniki w innych, niepowiązanych tematycznie, bezwartościowych serwisach. – Algorytm oceniający wyszukiwarki może wtedy uznać, że właściciel atakowanej strony próbuje sztucznie podwyższyć jej pozycję, co jest niezgodne z zasadami. W efekcie może to  obniżyć jej miejsce w wynikach lub, w najgorszym wypadku, zupełnie usunąć ją z SERP (ang. strona z wynikami wyszukiwania). Oczywiste jest, że gdy jedna witryna zostaje zdegradowana, inna, często konkurencyjna, zajmuje jej miejsce – jest to najczęstszy powód korzystania z metod negatywnego pozycjonowania – mówi Przemysław Płóciennik, specjalista ds. SEO w Top Solutions.

 

Jak  się bronić przed negatywnym SEO?

Najpopularniejsze wyszukiwarki do tej pory marginalizowały kwestie związane z negatywnym pozycjonowaniem, twierdząc, że nie stanowi ono zagrożenia dla wyników wyszukiwania. Pierwsze działania w tej kwestii, w odpowiedzi na toczącą się w sieci burzliwą dyskusję o coraz bardziej widocznych skutkach tego zjawiska, podjął Microsoft w swojej wyszukiwarce Bing. Powstało narzędzie Disavow, które pozwala na oznaczenie linków pochodzących z serwisów spamerskich. Bing nie ogranicza liczby odnośników, które można dodać do listy, określa również typ lokalizacji (domena lub strona). Oznaczone strony i domeny nie podlegają automatycznemu nałożeniu kary, lecz gdy okaże się to konieczne, mogą zostać uznane za szkodliwe. W Google problem negatywnego pozycjonowania ujawnił się po opublikowaniu aktualizacji algorytmu wyszukiwarki – Penguin Update. Webmasterzy skarżyli się na radykalne obniżenie pozycji stron w wynikach mimo przestrzegania wytycznych. Początkowo gigant z Mountain View deklarował, że do rozwiązania tego problemu można wykorzystać istniejące już instrumenty, jednak ostatnio, po udostępnieniu Disavow w Bing, zapowiada wprowadzenie podobnego narzędzia. Do tej pory firma proponowała, by zgłaszać spam za pomocą specjalnego formularza lub poprzez usunięcie strony, do której prowadzi szkodliwy link, tak by serwer zwracał błąd 401 lub 404 (zablokowany dostęp lub brak strony pod wskazanym adresem). Takie działanie miało zapewnić ignorowanie określonych adresów przez wyszukiwarkę. Nie jest ono jednak wygodne, a oznaczanie pojedynczych linków zabiera dużo czasu.

 

Wątpliwości

Pojawia się pytanie czy wprowadzenie takiego narzędzia faktycznie ograniczy przypadki negatywnego pozycjonowania. – Wśród webmasterów pojawiają się głosy, że opcja oznaczania szkodliwych linków niesie ryzyko nie osłabienia, a przeciwnie, nasilenia tego zjawiska. Jeżeli zostanie wprowadzona możliwość dodawania do listy dowolnej liczby odnośników, może to rodzić pokusę generowania przez witryny ogromnej liczby linków niskiej jakości. W przypadku nałożenia filtru lub bana zawsze można zgłosić takie działanie jako wrogie ze strony konkurencji, oznaczyć linki jako szkodliwe, a po jakimś czasie, z czystym kontem, rozpocząć proceder od nowa – wyjaśnia Przemysław Płóciennik z Top Solutions. Pytanie, czy faktycznie administratorzy stron będą skłonni posuwać się do takich rozwiązań? Mimo że opisane narzędzie nie jest idealnym sposobem zahamowania zjawiska negatywnego pozycjonowania i budzi pewne wątpliwości, istnieje szansa, że zniechęci ono serwisy do wykorzystywania szkodliwych linków w działaniach przeciwko konkurencji.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

Jakie są rodzaje klamek do drzwi?
10.04.2024


Warszawa informacje


Klamki, choć należą do mniejszych elementów wyposażenia wnętrz, odgrywają znaczącą rolę w dopełnieniu każdej aranżacji. W parze z drzwiami tworzą spójną całość, która podkreśla wybrany styl wnętrza. Salony wyposażenia oferują szeroki wybór klamek różniących się kształtami, stylami oraz materiałami wykończeniowymi, przy czym trendy w tej dziedzinie ulegają ciągłym zmianom. Podczas wyboru klamki [ ... ]


Życie na Express: Swiso.pl i Jak Supermarkety Online Odmieniają Twój Dzień w Warszawie!
28.02.2024


Warszawa informacje


Odkryj Smak Nowoczesnych Zakupów! Kliknij, by Dowiedzieć Się, Jak Supermarkety Online Przynoszą Wygodę, Różnorodność i Szybkość w Twoje Codzienne Życie w Warszawie. Zapisz się na Newsletter i Odbierz 40 zł na Pierwsze Zakupy. Zakupy Online: Wygoda, Różnorodność, Szybkość W życiu w wielkim mieście, takim jak Warszawa, każda chwila jest na wagę złota. W tym zgiełku codzienności, zakupy spożywc [ ... ]


Internet światłowodowy Wawer. W czym jest lepszy niż Internet mobilny?
27.12.2023


Warszawa informacje


Internet światłowodowy, a może mobilny? To typowy dylemat, przed jakim stają osoby wybierające technologię dostępu do sieci. Opcja Internetu mobilnego wydaje się być bardzo kusząca – w końcu można go uruchomić praktycznie wszędzie, od ręki, bez konieczności wykonywania instalacji. Ot, wystarczy tylko włożyć kartę dowolnego operatora komórkowego do routera z modem. Tyle teoria. Praktyka pok [ ... ]


Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie?
28.06.2022


Warszawa informacje


Komunikatory internetowe diametralnie zmieniły nasz sposób komunikacji. To rewolucja, którą można porównać do ery SMS-ów. Dziś z takich komunikatorów korzystają nie tylko osoby prywatne, ale coraz chętniej także przedsiębiorstwa, w tym korporacje. Trudno się dziwić: jest to szybsze, tańsze i efektywniejsze w porównaniu z tradycyjną rozmową telefoniczną. W jaki sposób komunikator firmowy może us [ ... ]


Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy?
28.01.2022


Warszawa informacje


Stolica Polski to największy ośrodek gospodarczy w kraju, generujący stałe zapotrzebowanie zarówno na wykwalifikowaną kadrę, jak i personel wykonujący prace proste oraz pracowników dorywczych i sezonowych. Niemniej warto pamiętać, że etaty czekają nie tylko w samej Warszawie, ale także w okolicznych powiatach, tworzących łącznie aglomerację warszawską i zarazem ogromne centrum handlowo-usługow [ ... ]


Pozostałe Artykuły