Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



amateurfetishist.com tryfist.net analonly.org
Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
Robert Bosch Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


Negatywne pozycjonowanie - realne zagrożenie czy kolejny wymysł marketingowców? PDF Drukuj Email

pozycjonowanieWykorzystanie pozycjonowania do osłabienia konkurentów w sieci stało się ostatnio gorącym tematem wśród webmasterów i specjalistów SEO. Czy rzeczywiście jest to zjawisko, które powinno budzić niepokój? Jak się przed nim bronić?

 

Pozycjonowanie jest ważnym narzędziem mającym zapewnić jak najwyższe miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Coraz częściej jednak można zauważyć działania mające na celu „zepchnięcie” konkurencyjnych witryn ze szczytu rankingu. Użytkownicy korzystając z wyszukiwarki, po wpisaniu interesującej frazy, zwykle wybierają kilka witryn z pierwszej strony wyników wyszukiwania, uznając je za najbardziej wiarygodne. Zadaniem SEO, czyli inaczej pozycjonowania, jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, co daje szanse właścicielowi serwisu na dotarcie do większej liczby odbiorców. Ostatnio można zauważyć niekorzystne przykłady tego zjawiska, które zyskały miano negatywnego pozycjonowania. W dużym uproszczeniu prowadzi ono do obniżenia wartości strony dla algorytmów oceniających w wyszukiwarkach, co w konsekwencji powoduje jej zdegradowanie na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Negatywne SEO – o co chodzi?

W szerokim ujęciu negatywne SEO to każde działanie, które szkodzi danej witrynie i powoduje, że jej pozycja w wynikach wyszukiwania zostaje obniżona. Można je określić jako odwrócenie działań pozycjonerskich – zamiast poprawiać ranking strony, osłabia go. Istnieje wiele sposobów, aby sprawić, że serwis będzie rozpoznawany przez wyszukiwarkę jako ten niskiej jakości. Dzieje się tak na przykład, gdy strona generująca spam linkuje bezpośrednio do tej atakowanej, bądź gdy masowo dodaje odnośniki w innych, niepowiązanych tematycznie, bezwartościowych serwisach. – Algorytm oceniający wyszukiwarki może wtedy uznać, że właściciel atakowanej strony próbuje sztucznie podwyższyć jej pozycję, co jest niezgodne z zasadami. W efekcie może to  obniżyć jej miejsce w wynikach lub, w najgorszym wypadku, zupełnie usunąć ją z SERP (ang. strona z wynikami wyszukiwania). Oczywiste jest, że gdy jedna witryna zostaje zdegradowana, inna, często konkurencyjna, zajmuje jej miejsce – jest to najczęstszy powód korzystania z metod negatywnego pozycjonowania – mówi Przemysław Płóciennik, specjalista ds. SEO w Top Solutions.

 

Jak  się bronić przed negatywnym SEO?

Najpopularniejsze wyszukiwarki do tej pory marginalizowały kwestie związane z negatywnym pozycjonowaniem, twierdząc, że nie stanowi ono zagrożenia dla wyników wyszukiwania. Pierwsze działania w tej kwestii, w odpowiedzi na toczącą się w sieci burzliwą dyskusję o coraz bardziej widocznych skutkach tego zjawiska, podjął Microsoft w swojej wyszukiwarce Bing. Powstało narzędzie Disavow, które pozwala na oznaczenie linków pochodzących z serwisów spamerskich. Bing nie ogranicza liczby odnośników, które można dodać do listy, określa również typ lokalizacji (domena lub strona). Oznaczone strony i domeny nie podlegają automatycznemu nałożeniu kary, lecz gdy okaże się to konieczne, mogą zostać uznane za szkodliwe. W Google problem negatywnego pozycjonowania ujawnił się po opublikowaniu aktualizacji algorytmu wyszukiwarki – Penguin Update. Webmasterzy skarżyli się na radykalne obniżenie pozycji stron w wynikach mimo przestrzegania wytycznych. Początkowo gigant z Mountain View deklarował, że do rozwiązania tego problemu można wykorzystać istniejące już instrumenty, jednak ostatnio, po udostępnieniu Disavow w Bing, zapowiada wprowadzenie podobnego narzędzia. Do tej pory firma proponowała, by zgłaszać spam za pomocą specjalnego formularza lub poprzez usunięcie strony, do której prowadzi szkodliwy link, tak by serwer zwracał błąd 401 lub 404 (zablokowany dostęp lub brak strony pod wskazanym adresem). Takie działanie miało zapewnić ignorowanie określonych adresów przez wyszukiwarkę. Nie jest ono jednak wygodne, a oznaczanie pojedynczych linków zabiera dużo czasu.

 

Wątpliwości

Pojawia się pytanie czy wprowadzenie takiego narzędzia faktycznie ograniczy przypadki negatywnego pozycjonowania. – Wśród webmasterów pojawiają się głosy, że opcja oznaczania szkodliwych linków niesie ryzyko nie osłabienia, a przeciwnie, nasilenia tego zjawiska. Jeżeli zostanie wprowadzona możliwość dodawania do listy dowolnej liczby odnośników, może to rodzić pokusę generowania przez witryny ogromnej liczby linków niskiej jakości. W przypadku nałożenia filtru lub bana zawsze można zgłosić takie działanie jako wrogie ze strony konkurencji, oznaczyć linki jako szkodliwe, a po jakimś czasie, z czystym kontem, rozpocząć proceder od nowa – wyjaśnia Przemysław Płóciennik z Top Solutions. Pytanie, czy faktycznie administratorzy stron będą skłonni posuwać się do takich rozwiązań? Mimo że opisane narzędzie nie jest idealnym sposobem zahamowania zjawiska negatywnego pozycjonowania i budzi pewne wątpliwości, istnieje szansa, że zniechęci ono serwisy do wykorzystywania szkodliwych linków w działaniach przeciwko konkurencji.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie?
28.06.2022


Warszawa informacje


Komunikatory internetowe diametralnie zmieniły nasz sposób komunikacji. To rewolucja, którą można porównać do ery SMS-ów. Dziś z takich komunikatorów korzystają nie tylko osoby prywatne, ale coraz chętniej także przedsiębiorstwa, w tym korporacje. Trudno się dziwić: jest to szybsze, tańsze i efektywniejsze w porównaniu z tradycyjną rozmową telefoniczną. W jaki sposób komunikator firmowy może us [ ... ]


Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy?
28.01.2022


Warszawa informacje


Stolica Polski to największy ośrodek gospodarczy w kraju, generujący stałe zapotrzebowanie zarówno na wykwalifikowaną kadrę, jak i personel wykonujący prace proste oraz pracowników dorywczych i sezonowych. Niemniej warto pamiętać, że etaty czekają nie tylko w samej Warszawie, ale także w okolicznych powiatach, tworzących łącznie aglomerację warszawską i zarazem ogromne centrum handlowo-usługow [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer rozpoczyna współpracę z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Warszawa informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe reali [ ... ]


Większa liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT
05.11.2021


Warszawa informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji  [ ... ]


Allegro liderem segmentu marketplace
02.11.2021


Warszawa informacje


Polacy polubili zakupy online – tegoroczna edycja badania „Allegro, Amazon i rozwój marketplace” przeprowadzonego przez agencję Inquiry potwierdza, że konsumenci coraz chętniej decydują się na internetowe transakcje, ale też mają coraz większe wymagania. Do cyfrowego koszyka najczęściej wpadają dziś odzież i bielizna, obuwie oraz kosmetyki i perfumy. Dla rozwoju branży e-commer [ ... ]


Pozostałe Artykuły