Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu WarszawaIT.pl jest
Reklama na WarszawaIT.plReklama na WarszawaIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)



amateurfetishist.com tryfist.net analonly.org
Te FIRMY obecnie najwięcej rekrutują w branży IT w Warszawie:
Robert Bosch Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Samsung R&D Institute Poland
poszukuje osób na stanowiska:
Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz Teraz wszystkie oferty pracy ››

Warszawa IT - na skróty...


E-commerce: kupony rabatowe zwiększają sprzedaż PDF Drukuj Email

kuponyDynamiczny rozwój rynku e-handlu przekłada się na coraz większą ilość sklepów w sieci. W ciągu ostatnich 6 lat ich liczba w Polsce zwiększyła się ponad 4-krotnie, aż do 12 tysięcy. Wzrost konkurencji wymusza na przedsiębiorcach wykorzystanie nowatorskich działań promocyjnych.  Dodatkowo, klienci oczekują stosowania przez e-sklepy specjalnych zachęt, które pomogą dokonać zakupu. Jedną z coraz bardziej popularnych są kupony rabatowe. W USA 49 procent[1] internautów uważa, że to właśnie one najlepiej pomagają podjąć decyzję o zakupie. A jak to wygląda w przypadku Polaków?

 

Wyniki najnowszych badań „eHandel Polska 2012”[2] wyraźnie pokazują, że w ślad za intensywnym rozwojem branży handlu online, zwiększa się liczba sklepów internetowych. Jeszcze w 2006 roku w Polsce było ich tylko 2.762, a w tej chwili jest już 12.117. Tak duże nasycenie rynku e-commerce wymusza na przedsiębiorcach wykorzystanie nowych, skuteczniejszych form promocji w celu wyróżnienia swojej oferty. - Właściciele sklepów internetowych coraz częściej sięgają po reklamę efektywnościową, która umożliwia  rozliczanie się dopiero po uzyskaniu konkretnych rezultatów sprzedażowych -  mówi Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. Z tej skutecznej formy promocji korzysta już co dziesiąty sklep online w Polsce (9,4 procent)[3]. Coraz większe znaczenie ma także handel mobilny. Według zanox ten rynek najlepiej rozwija się właśnie w naszym kraju, osiągając imponujący wzrost na przestrzeni ostatniego roku - 722 procent[4].

 

Co składnia użytkowników do zakupu?

Tak optymistyczna perspektywa rozwoju sektora e-commerce może być jednocześnie powodem do zmartwień dla właścicieli e-sklepów. Przy dużym nasyceniu rynku coraz trudniej będzie się wyróżnić. Analizując jednak potrzeby konsumentów, można znaleźć czynnik, który zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Okazuje się, że promocje oraz rabaty są jednym z najważniejszych bodźców decydujących o zakupie – tak uważa 49 procent badanych[5]. Kupony rabatowe cieszą się już tak dużą popularnością w USA, że korzysta z nich ponad 90 milionów[6] dorosłych mieszkańców tego kraju, co stanowi niemal jedną trzecią całej populacji.

 

Kupony w Polsce

Także Polacy coraz chętniej korzystają z tej formy zniżek. Dzięki nim mogą zaoszczędzić na zakupach od kilku do kilkudziesięciu procent ceny wyjściowej.  – Obecnie z kuponów zniżkowych korzysta już co trzeci polski internauta[7]mówi Katarzyna Kazior, dyrektor zarządzająca w serwisie z kuponami zniżkowymi www.CupoNation.pl. Główną przewagą kuponów, nad czasowymi promocjami, czy zakupami grupowymi jest ich ciągła dostępność. Mogą zostać wykorzystane w momencie, gdy nastąpi faktyczna potrzeba dokonania zakupu. Klienci mogą więc realizować swoje plany zakupowe bez podejmowania szybkich decyzji i ograniczeń czasowych. Wystarczy, że pobiorą z odpowiedniego serwisu kod rabatowy, który wykorzystają w momencie realizacji e-zakupów. – Od momentu wprowadzenia CupoNation na polski rynek, czyli od września br., liczba użytkowników serwisu stale rośnie. Widzimy również duże zainteresowanie ze strony sklepów internetowych, które widzą szansę w wykorzystaniu tej formy promocji – dodaje Katarzyna Kazior z CupoNation.pl

 

Giganci e-commerce chcą być obecni w Polsce

Dobra kondycja polskiego rynku e-handlu przyciąga do naszego kraju coraz więcej zagranicznych firm. – Z prowadzonych przez nas obserwacji wynika, że zainteresowanie tym rynkiem dynamicznie rośnie. Potwierdzeniem tego faktu jest m.in. coraz większa liczba firm z zagranicy, reprezentująca sektor e-commerce i korzystająca z naszych usług w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wśród nich są również serwisy oferujące kupony zniżkowe – informuje Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. – Odnosząc się do sytuacji jaka panuje w Europie i USA mogę potwierdzić, że serwisy agregujące promocje, czy kupony rabatowe, zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników, a współpraca z nimi przekłada się na realne zyski dla sklepów internetowych – dodaje Maj z zanox.

 

Mając na uwadze perspektywę zmian, jaka w najbliższym czasie czeka rynek handlu internetowego w Polsce, właściciele sklepów powinni zacząć przygotowania już teraz. Internauci mając do dyspozycji możliwość zmniejszenia wydatków, coraz częściej będą korzystali z kuponów rabatowych.



[1] Wg Nielsen dla Empik.com

[2] Raport Sklepy24.pl

[3] Raport Sklepy24.pl

[4] zanox Mobile Performance Barometer 2012

[5] Nielsen dla empik.com

[6] eMarketer.com

[7] Gemius MegaPanel

 
następny artykuł »

Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski

Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie?
28.06.2022


Warszawa informacje


Komunikatory internetowe diametralnie zmieniły nasz sposób komunikacji. To rewolucja, którą można porównać do ery SMS-ów. Dziś z takich komunikatorów korzystają nie tylko osoby prywatne, ale coraz chętniej także przedsiębiorstwa, w tym korporacje. Trudno się dziwić: jest to szybsze, tańsze i efektywniejsze w porównaniu z tradycyjną rozmową telefoniczną. W jaki sposób komunikator firmowy może us [ ... ]


Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy?
28.01.2022


Warszawa informacje


Stolica Polski to największy ośrodek gospodarczy w kraju, generujący stałe zapotrzebowanie zarówno na wykwalifikowaną kadrę, jak i personel wykonujący prace proste oraz pracowników dorywczych i sezonowych. Niemniej warto pamiętać, że etaty czekają nie tylko w samej Warszawie, ale także w okolicznych powiatach, tworzących łącznie aglomerację warszawską i zarazem ogromne centrum handlowo-usługow [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer rozpoczyna współpracę z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Warszawa informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe reali [ ... ]


Większa liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT
05.11.2021


Warszawa informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji  [ ... ]


Allegro liderem segmentu marketplace
02.11.2021


Warszawa informacje


Polacy polubili zakupy online – tegoroczna edycja badania „Allegro, Amazon i rozwój marketplace” przeprowadzonego przez agencję Inquiry potwierdza, że konsumenci coraz chętniej decydują się na internetowe transakcje, ale też mają coraz większe wymagania. Do cyfrowego koszyka najczęściej wpadają dziś odzież i bielizna, obuwie oraz kosmetyki i perfumy. Dla rozwoju branży e-commer [ ... ]


Pozostałe Artykuły