E-commerce: kupony rabatowe zwiększają sprzedaż |
![]() |
![]() |
![]() |
Wyniki najnowszych badań „eHandel Polska 2012”[2] wyraźnie pokazują, że w ślad za intensywnym rozwojem branży handlu online, zwiększa się liczba sklepów internetowych. Jeszcze w 2006 roku w Polsce było ich tylko 2.762, a w tej chwili jest już 12.117. Tak duże nasycenie rynku e-commerce wymusza na przedsiębiorcach wykorzystanie nowych, skuteczniejszych form promocji w celu wyróżnienia swojej oferty. - Właściciele sklepów internetowych coraz częściej sięgają po reklamę efektywnościową, która umożliwia rozliczanie się dopiero po uzyskaniu konkretnych rezultatów sprzedażowych - mówi Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. Z tej skutecznej formy promocji korzysta już co dziesiąty sklep online w Polsce (9,4 procent)[3]. Coraz większe znaczenie ma także handel mobilny. Według zanox ten rynek najlepiej rozwija się właśnie w naszym kraju, osiągając imponujący wzrost na przestrzeni ostatniego roku - 722 procent[4].
Co składnia użytkowników do zakupu? Tak optymistyczna perspektywa rozwoju sektora e-commerce może być jednocześnie powodem do zmartwień dla właścicieli e-sklepów. Przy dużym nasyceniu rynku coraz trudniej będzie się wyróżnić. Analizując jednak potrzeby konsumentów, można znaleźć czynnik, który zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Okazuje się, że promocje oraz rabaty są jednym z najważniejszych bodźców decydujących o zakupie – tak uważa 49 procent badanych[5]. Kupony rabatowe cieszą się już tak dużą popularnością w USA, że korzysta z nich ponad 90 milionów[6] dorosłych mieszkańców tego kraju, co stanowi niemal jedną trzecią całej populacji.
Kupony w Polsce Także Polacy coraz chętniej korzystają z tej formy zniżek. Dzięki nim mogą zaoszczędzić na zakupach od kilku do kilkudziesięciu procent ceny wyjściowej. – Obecnie z kuponów zniżkowych korzysta już co trzeci polski internauta[7] – mówi Katarzyna Kazior, dyrektor zarządzająca w serwisie z kuponami zniżkowymi www.CupoNation.pl. Główną przewagą kuponów, nad czasowymi promocjami, czy zakupami grupowymi jest ich ciągła dostępność. Mogą zostać wykorzystane w momencie, gdy nastąpi faktyczna potrzeba dokonania zakupu. Klienci mogą więc realizować swoje plany zakupowe bez podejmowania szybkich decyzji i ograniczeń czasowych. Wystarczy, że pobiorą z odpowiedniego serwisu kod rabatowy, który wykorzystają w momencie realizacji e-zakupów. – Od momentu wprowadzenia CupoNation na polski rynek, czyli od września br., liczba użytkowników serwisu stale rośnie. Widzimy również duże zainteresowanie ze strony sklepów internetowych, które widzą szansę w wykorzystaniu tej formy promocji – dodaje Katarzyna Kazior z CupoNation.pl
Giganci e-commerce chcą być obecni w Polsce Dobra kondycja polskiego rynku e-handlu przyciąga do naszego kraju coraz więcej zagranicznych firm. – Z prowadzonych przez nas obserwacji wynika, że zainteresowanie tym rynkiem dynamicznie rośnie. Potwierdzeniem tego faktu jest m.in. coraz większa liczba firm z zagranicy, reprezentująca sektor e-commerce i korzystająca z naszych usług w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wśród nich są również serwisy oferujące kupony zniżkowe – informuje Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. – Odnosząc się do sytuacji jaka panuje w Europie i USA mogę potwierdzić, że serwisy agregujące promocje, czy kupony rabatowe, zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników, a współpraca z nimi przekłada się na realne zyski dla sklepów internetowych – dodaje Maj z zanox.
Mając na uwadze perspektywę zmian, jaka w najbliższym czasie czeka rynek handlu internetowego w Polsce, właściciele sklepów powinni zacząć przygotowania już teraz. Internauci mając do dyspozycji możliwość zmniejszenia wydatków, coraz częściej będą korzystali z kuponów rabatowych. |
następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Warszawie:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Warszawy i całej Polski
Komunikator firmowy - do czego może się przydać w Twoim przedsiębiorstwie? 28.06.2022 ![]()
| Praca Warszawa i okolice: gdzie szukać pracy? 28.01.2022 ![]()
| Digital Hub firmy Bayer rozpoczyna współpracę z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską 22.12.2021 ![]()
| ||
Większa liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT 05.11.2021 ![]()
| Allegro liderem segmentu marketplace 02.11.2021 ![]()
| Pozostałe Artykuły
|
Warszawa - Firmy IT
Ostatnio dodane Firmy
Lizard - Outsourcing IT ul. Bukowińska 22/200 Warszawa - outsourcing IT |
|
Zabawka i Wyprawka ul. Adama Mickiewicza 16 Olszewo-Borki - internet |
|
Wydawaj Dobrze Mokotowska 1 Warszawa - internet |
|
Soflab Technology Sp. z o.o. - oddział Warszawa Al. Jerozolimskie 123A Warszawa - outsourcing IT |
|
EIP Sp. z o.o. ul. Inflancka 5/57 Warszawa - zarządzanie systemami |
|
ITLecture Sp. z o. o. ul. Williama Heerleina Lindleya 16 Warszawa - outsourcing IT |
|
Vertes Group Sp. z o.o. ul. Szachowa 1 Warszawa - internet |
|
TeamSoft Sp. z o.o. ul. Domaniewska 47/10 Warszawa - informatyka |
|
sociomantic labs Sp. z o.o. Al. Szucha 2/4 lok. 27 Warszawa - outsourcing IT |
|
Kasy Fiskalne Dymicom - Oddział Warszawa Aleje Jerozolimskie 123A Warszawa - serwis, usługi |
|